reklama

Podprahová reklama v "krokodýloch"

Ako malý chlapec som mal veľmi rád sériu rodinných komédií Marie Poledňákovej o malom chlapcovi a jeho stratenom otcovi, ktorý si opäť hľadal cestu k rodinnému životu, a tak ma aj v staršom veku potešila správa o tom, že pani režisérka natočila voľné pokračovanie tejto veleúspešnej série. Nebudem tu hodnotiť film ako taký - budem písať o tom, ako komercia (podľa mňa) uškodila tomuto filmu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)
Pravý okraj pútača je zdá sa najdôležitejší.
Pravý okraj pútača je zdá sa najdôležitejší. 

Už dávnejšie som si všimol v jednom z filmov s neohrozeným hrdinom Jackiem Chanom v hlavnej úlohe, že v ňom všetci jazdia len na jednej značke auta. Vadilo mi to už vo vtedajšej dobe hlbokého socializmu. Takýto druh reklamy funguje jednoducho. Nikto Vám netlačí násilne do hlavy, že ten a ten produkt je najlepší. Jeho značku Vám vsunie pod nos v rámci deja filmu. Najlepšie v situáciách pozitívnych, keď je Vaša psychika v pohode. Podvedomie totiž funguje lepšie ako si myslíme. Neskôr, počas nákupov, si zrazu myslíme, že istá značka je lepšia ako druhá. Váš mozog Vám totiž z podvedomia vyšle správu, že pri pohľade na túto značku vám bolo dobre... Takéto marketingové ťahy s podprahovým vnímaním mi vadia asi aj preto, že ich osobne nevnímam podprahovo. Reklama, ktorá je všade naokolo sa mi vnucuje do pozornosti i v momentoch, keď si chcem oddýchnuť, a to dokonca pri filme, za ktorý som nútený zaplatiť vstupné...

Poďme však k veci - reč je o filme "Jak se krotí krokodýli".

Hlavný hrdina jazdí na terénnom aute istej japonskej značky. Avšak na rovnakej značke jazdí aj sused, suseda a vrcholom nenápadného vnucovania sa do nášho podvedomia je pohľad na malú ulicu, kde sú "ledabolo" zaparkované autá dotyčnej značky rôznych tried...

V jednej z ďalších scén mama len tak mimochodom synáčikovi odchádzajúcemu na výlet povie, že má zbalené aj "mentosky". V inom zábere si dieťa plecniak vysype a divák má dostatočne dlhú dobu na prezeranie si množstva rôznych balení dotyčnej cukrovinky.

Ďalším atakom na nič netušiaceho diváka, je viackrát sa opakujúci pohľad na display počítača, a to vždy s jednou a tou istou otvorenou stránkou... Nik vo filme asi žiadnu inú stránku na internete nepozná.

Ale to nie je všetko. Za hrdinami sa v istých situáciách zobrazia reklamné panely istej odevnej firmy. Nie je to nič divné, veď je ich všade kopec, ale táto jedna je tam až príliš výrazná. Náhoda?

Bohužiaľ to stále nie je všetko...Záber na nočné obrysy nejakých budov. Je len ťažko odhadnúť, či sa jedná skutočne o letisko (vzhľadom ku kontextu filmu), alebo o starú fabriku. To však zjavne nie je podstatné. Veľkú časť obrazu totiž zapĺňa jasne osvetlený, točiaci sa billboard telekomunikačného operátora...

Moje podozrenia sa potvrdili, keď som si overil na oficiálnych stránkach filmu zoznam "partnerov" . Troch z piatich som tam totiž našiel... Viem, viem - možno by film bez "pomoci" sponzorov ani nevznikol, ale nemyslím si, že to bolo ich jedinou možnosťou ako sa zviditeľniť. Zároveň si myslím, že tento druh reklamy je k divákovi nefér. Navyše vo filmoch, kde sú ústrednou témou medziľudské vzťahy, pôsobí ako pes na oko a celý príbeh vyznieva nedôveryhodne. Verím, že nie som sám, komu to vadí. Film by bol inak príjemnou oddychovkou. Pani Poledňáková odviedla tradične dobré remeslo. Škoda, lebo v podobných prípadoch odpustím len Jamesovi Bondovi jeho Martini s Vodkou a Rolexky, pretože to proste patrí k nemu.
Dnes si idem na protest kúpiť "tik-taky"! ;)

Peter Hulla

Peter Hulla

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek, ktorý stále hľadá a občas čosi nájde. Pracujem v telekomunikačnej oblasti a mám rád život. Viac o mne zistíte z môjho blogu ;) Zoznam autorových rubrík:  CestovanieKumštMedzi namiSpoločnosťŠportHobbyStalo sa miSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu